måndag 20 januari 2014

Ficka och farfarsknäppning!

Idag var första dagen på väldigt länge som jag bara har varit, inte behövt tänka på några arbeten som ska lämnas in. Jag har nämligen lämnat in allt som ska in för att bli hemkunskapslärare! Garanterat behöver det kompleteras en del men det problemet tar vi när det kommer. Nu ska jag börja läsa till textillärare, i Umeå, bara 160 mil bort eller hur det nu var...

Dagen har delvis spenderats med att ge min yngsta dotter lite uppmärksamhet,hon har nog fått lite dåligt med det på slutet! Medan hon sov middag passade jag på att sy lite.

Här är en liten provtröja. Ville försöka göra farfarsknäppning, och jag förstod hur man skulle göra men det blev lite snett, bättre lycka nästa gång! En ficka var också planen och det var ju mycke enklare än jag hade trott.
Om man nu tagit en helt vanlig tröja och gjort om det på längden, lagt till ficka och gjort om halsringningen, kan man då kalla det för eget mönster eller vad krävs?
Ett par byxor ritade jag på fri hand. Det blev en rätt smal modell, eller om det beror på att min Elvira fyller ut rätt så bra. Lite låga bak blev de också. Lätt ordnat till nästa gång! 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar